Darinājumu nosaukumi

nomad girl earrings

Atkal jāizvēlas. Vai jaunos auskarus nosaukt par Nomadu meiteni vai nosaukuma vietā likt nelielu aprakstu – Zili stikla emaljas auskari no vecināta vara ar stikla pērļu piekariņiem (un varbūt vēl pierakstīt kaut ko par izmēriem)?

Pirmā iespēja patiesībā ir diezgan bezjēdzīga, jo neviens pircējs nemeklēs auskarus Nomadu meitene. Otrs variants ir krietni noderīgāks, jo tajā ir vārdi, kas var tikt izmantoti pirkuma meklēšanā.

Rotu māksliniece Megan Auman nesen blogā Crafting MBA rakstīja par savu pieredzi un to, ka dažādām pārdodamām lietām der dažādas pieejas. Tev ir jāzina, ko tu pārdod – mākslas darbu, emocijas un sajūtas vai preci praktiskai lietošanai. Un, kad tu to zini, tad ir daudz vieglāk izlemt, vai izvēlēties īpašu, lipīgu nosaukumu, kas aizķeras nākamā pircēja prātā (un varbūt arī sirdī), vai arī galveno uzmanību pievērst vislabāko aprakstošo vārdu atrašanai.

Tomēr, manuprāt, tās nav viena otru izslēdzošas iespējas. Aprakstoši preču nosaukumi ir daļa no meklētājprogrammu optimizācijas (search engine optimization jeb SEO), kas ir nepieciešama lai darinājumus varētu atrast ar Google un citiem meklētājiem. Taču tikpat svarīgas man šķiet arī nosaukumā ietvertās emocijas un sajūtas, tāpēc es izvēlos gan īpašo nosaukumu, gan svarīgākos aprakstošos vārdus – Zili emaljas auskari Nomadu meitene. Detalizētāku izklāstu atstājot preces apraksta daļai.

Darinājumu nosaukumi

Komentēt