Stāsts par Latviju

Šonedēļ kāda kliente gluži nejauši lika man atkal aizdomāties par to, ko pircējiem nozīmē mana atrašanās vietā, par kuru viņi dzird pirmo reizi. Cilvēki ir dažādi. Vienam tas ir papildu šķērslis, kas jāpārvar, lai nopirktu iekāroto lietu. Citam ģeogrāfija nemaz nerūp. Un vēl cits ar prieku meklēs kartē, kur tāda Latvija atrodas.

Man pašai ģeogrāfiskais aspekts līdz šim ir šķitis vairāk kā šķērslis. Vienmēr būs kāds, kas priekšroku dos valstīm, kuru nosaukumus viņš zina. Starp citu daži pārdevēji no Latvijas tieši šī iemesla dēļ kā savu atrašanās vietu raksta vispārīgo Eiropa vai sacer visādus citādus pekstiņus, lai tikai izvairītos no vairumam potenciālo pircēju nezināmas valsts minēšanas savā Etsy profilā.

Un tomēr. Kliente tikko saņēmusi vienu pirkumu atgriezās manā veikaliņā pēc nākamā, šoreiz jau lūdzot to sūtīt uz viņas dzīvesvietas, nevis darba adresi. Tātad es biju viņu pārliecinājusi, ka no Latvijas var saņemt kvalitatīvas lietas, kas nepazūd ceļā līdz Amerikai.

Un vēl. Atrašanās Latvijā ir daļa no mana veikaliņa stāsta (te es uzreiz varu iedomāties dialogu, kas pircējiem ļauj paspīdēt ar zināšanām par kādas noslēpumainas vietas eksistenci). Pērkot amatnieku darinājumus, tiek pirkts kaut kas īpašs, neatkārtojams un ekskluzīvs, un Latvijai kā mazam zemes pleķītim arī piemīt šīs īpašības. Droši vien ir vērts par to atcerēties biežāk.

Stāsts par Latviju

Atbildēt

